ЗВ’ЯЗАТИСЯ
З НАМИ
МЕТОД У ДІЇ: 4 КОНЦЕПТИ ПЕРШОГО РІВНЯ
Must write

МЕТОД У ДІЇ: 4 КОНЦЕПТИ ПЕРШОГО РІВНЯ

Писати, як можеш тільки ти: з глибини, інсайтно та кінематографічно.

"Головне, що має вміти письменник — обертати ті почуття, котрі він переживає, на ті, котрі він хоче викликати”

(с) Альбер Камю

“Знаєте, я раніше ніколи так не писав/ла”, — найрозповсюдженіший коментар на Першому рівні «Письменницького Методу». Ваш погляд, відчуття та стиль письма почнуть змінюватися вже з перших занять. І ось завдяки чому:

ПИШИ, ЯК ГОВОРИШ

Якщо ви працюєте з текстами, вам обов’язково треба знати та вміти користуватися різницею між розмовною мовою і літературною.

Якщо коротко: письмова/літературна мова — барвиста, а розмовна мова — жива. Більшість хороших книжок, що стають світовими бестселерами, які ви “ковтаєте” за одну ніч, написані саме розмовною мовою: “Неаполітанський Квартет” Елени Ферранте, “Правда про справу Гаррі Квеберта” Жоеля Діккера, “Becoming” Мішель Обами, “Не відпускай мене” Кадзуо Ішіґуро та багато інших. Можна сказати, що розмовна мова є одним з інструментів створення бестселеру.⠀

Ще Данте вважав, що література має писатися мовою народу, тобто тією, якою люди розмовляють, а не якою пишуть книжки. За часів Данте мовою книжок була латинська, тоді як у побуті використовували італійську, але письменники вважали її вульгарною. Аби довести свою тезу, Данте створив найвідоміший твір людства вульгарною мовою народу. “Божественна комедія” написана італійською.

Головне завдання, що має ставити перед собою письменник — бути правдоподібним.  Немає нічого поганого в літературній мові, коли вона доречна і допомагає історії. Але часто мова, якою ми пишемо, а не розмовляємо, руйнує текст, робить його штучним.

Пиши, як говориш  — інструмент, що звільняє вас зі спокусливих кайданів “поганого” стилю, обнуляє та надає нове креативне дихання.

ГЛИБОКИЙ ГОЛОС

Джек Грейпс вирізняє три Письменницькі Голоси:

1) Розповідний Голос – автор розповідає або описує щось, «як воно є». Такі тексти не викликають емоційного резонансу.

2) Аналітичний Голос – це аналіз, опрацювання проблеми або ситуації. Він може здатися емоційним, адже він говорить про почуття, та саме в цьому й суть: він говорить ПРО почуття, а не З почуттів. Такі тексти з’являються завдяки досвіду, з голови, навіть якщо говорять про емоції.

3) Глибокий Голос виходить із самісіньких «надр». Він медитативний, інтроспективний і заряджений почуттями. Коли ми читаємо речення, що написані Глибоким Голосом, – відчуваємо саме ті емоції, що наразі переживає персонаж.

Глибокий Голос – це інтимний голос. Це наче розмова з другом пізньої ночі, де ви намагаєтеся знайти слова для опису враження, яке неможливо передати.

Він має градуси: просто глибокий, більш глибокий, дійсно глибокий голос і голос «я-майже-на-межі».

Усі ці голоси потрібні. Тож будемо вчитись застосовувати їх, аби свідомо поглиблювати свої тексти та торкатися сердець.

Що робити, якщо не пишеться? Як завжди залишатися у гарній письменницькій формі? Як написати щось дійсно геніальне?

ТРИ ЛАЙФГАКИ «ПИСЬМЕННИЦЬКОГО МЕТОДУ»

 

КАРТИНКА-МОМЕНТ

Письменницький метод — це калейдоскоп особливих вправ та концептів, що радше схожі на психологічну або акторську практику, тільки у тексті. Тут ви одразу і режисер, і сценарист, і актор свого власного кіно.

Серед цього розмаїття є й інструмент візуалізації — “Картинка-Момент”. Ця вправа допомагає не розказувати, а показувати. 

Функція Картинки-Моменту полягає в створенні кінематографічного ефекту. Хороші письменники роблять це постійно. Можна відкрити будь-яку художню книжку і ви одразу побачите цей прийом. Сцени, які конструюють професійні автори, — настільки яскраві, начебто ви й справді дивитеся фільм.

Картинка-Момент — немов механічний пристрій із декількома рухомими частинами. Є варіативний алгоритм того, що треба зробити, аби текст ожив та став дійсно візуальним. Але, зрештою, це досить простий пристрій. Як тільки ви його опановуєте, одразу ж виявляєте, що існують нескінченні варіації. Тож Картинка-Момент стає будівельним блоком ваших кращих наративних епізодів.

ЖАХЛИВА АСОЦІАЦІЯ

“Так, зараз потрібно вигадати щось дуже оригінальне!”, — говоримо ми до себе, сидячи перед чистим аркушем. Хоп! І нічого! Мозок так працює.

І, навіть, якщо поставити ціль писати якомога винахідливіше, використовувати абсолютно нелогічні слова, все одно наш мозок підключатиме логіку, аби знайті ці слова.

Те, що ми з вами збираємося робити, не буде ані вільною асоціацією, ані потоком свідомості. Ціль нашої вправи — порушити логічний потік думок та зламати систему вибору асоціацій нашого мозку.

У вправі використовується те, що Джек називає асоціацією «випадкового образу» або психовізуальною асоціацією. Слова та образи генеруються випадково й імпульсивно, а не логічно. Наш мозок дуже підлий товариш: він завжди вибудовує власну логіку. Використовуючи цю вправу, ми придумаємо кілька разючих ефектів, на які не здатне наше мислення.

Жахлива асоціація — інструмент для генерації геніальних осяянь.

Ось ви пишете ні про що, а вже наступного разу отримуєте найдетальніший бриф; зараз ви пірнаєте у глибини себе, аби дістати свій глибокий голос, аж ось — ковзаєте по поверхні, наче у смолтоці: кожен з цих епізодів — ваш особистий досвід побудови нового бачення. Крутих експериментів!

Пізнавати ще
СТУДЕНТКА МЕТОДУ РЕЖИСЕРКА АННА ШЕРЛІЗ ПРЕЗЕНТУЄ НОВУ ВИСТАВУ
БЕЗКОШТОВНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВІЙСЬКОВИХ У ПИСЬМЕННИЦЬКІЙ СТУДІЇ КАРМЕЛИ КОРБЕТТ
ПЕРШИЙ ОСКАР УКРАЇНИ: ДОКУМЕНТАЛЬНА СТРІЧКА «20 ДНІВ У МАРІУПОЛІ» ОТРИМАЛА НАГОРОДУ
СТУДЕНТКА METHOD WRITING СТАЛА ФІНАЛІСТКОЮ КОНКУРСУ ВІД ПЕН
УКРАЇНСЬКУ СТРІЧКУ «РЕДАКЦІЯ» ПРЕЗЕНТУЮТЬ НА БЕРЛІНАЛЄ
МАРГАРЕТ ЕТВУД СТАЛА КАВАЛЕРОМ ФРАНЦУЗЬКОГО ОРДЕНУ МИСТЕЦТВ ТА ЛІТЕРАТУРИ
ДО НАЦІОНАЛЬНОГО ТИЖНЯ ЧИТАННЯ ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «ОРЛАНДО» ОПРИЛЮДНЮЄ РОЗДІЛИ МАЙБУТНІХ КНИГ
КИРИЛО БУЛКІН ПРЕЗЕНТУЄ НОВУ ПОЕТИЧНУ ЗБІРКУ «НА ТРАВАХ ЧЕКАННЯ»
4 ГРУДНЯ СТАРТУЄ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТИЖДЕНЬ ЧИТАННЯ
ФРАНЦУЗЬКА ІРОНІЯ ТА СВОБОДА В РОМАНІ «СПОГАДИ НЕВРІВНОВАЖЕНОГО МОЛОДИКА»
ПРЕМ'ЄРА СТРІЧКИ «МАМА» — ПЕРШОЇ ЕКРАНІЗАЦІЇ, ЩО НАРОДИЛАСЯ НА METHOD WRITING
КУЛЬТУРНИЙ ЛАБІРИНТ: КРИМ, ДРУЖБА І ШЛЯХ ДО САМОВИЗНАЧЕННЯ У РОМАНІ АНАСТАСІЇ ЛЕВКОВОЇ «ЗА ПЕРЕКОПОМ Є ЗЕМЛЯ»
В НОВОМУ ВИДАННІ ПРО СВІТ ГАРРІ ПОТТЕРА Є ІЛЮСТРАЦІЇ ХУДОЖНИЦІ З УМАНІ
ЧЕРЕЗ ДІЮ МОЖНА БУДЕ ПРИДБАТИ КНИЖКИ
БЕЗКОШТОВНИЙ ВЕБІНАР ДЛЯ ТИХ, ХТО ПИШЕ ПРО ВОЄННІ ЗЛОЧИНИ
МАРҐАРЕТ ЕТВУД ЗУСТРІНЕТЬСЯ ОНЛАЙН З УКРАЇНСЬКИМИ ПИСЬМЕННИЦЯМИ
В ОДЕСІ СТАРТУЮТЬ ЧИТАННЯ MERIDIAN ODESA ЗА ПІДТРИМКИ MERIDIAN CZERNOWITZ
НЕ ПРОПУСТІТЬ: РАДІОДИКТАНТ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЄДНОСТІ ВЖЕ ЗАВТРА
УКРАЇНСЬКИЙ АВТОФІКШН: КІНО, ЛЮБОВ ТА МОРСЬКІ ПРИГОДИ В РОМАНІ ЮРІЯ ЯНОВСЬКОГО «МАЙСТЕР КОРАБЛЯ»
ДО ДНЯ НАРОДЖЕННЯ В.О. БЕЛІЦЕРА: ЯК ІСТОРІЯ КИЇВСЬКОГО ВЧЕНОГО ПЕРЕГУКУЄТЬСЯ З ІСТОРІЄЮ БАТЬКА З «БІЛИХ КРОЛИКІВ»
ЕММА ВОТСОН ВСТУПИЛА ДО ОКСФОРДУ, ЩОБ ВИВЧАТИ ПИСЬМЕННИЦЬКУ МАЙСТЕРНІСТЬ
НА TAKFLIX З'ЯВИЛАСЯ НОВА СТРІЧКА ПРО В.СТУСА
МИ НІКОЛИ НЕ СТАНЕМО ПО-СПРАВЖНЬОМУ ДОРОСЛИМИ: РОМАН МАРІЇ ОЛЕКСИ «ПЕРШІ»
ЗАПРОШУЄМО НА ВІДКРИТТЯ ВИСТАВКИ «ЗЛІПОК ЧАСУ» У ДНІПРІ
ВЧОРА В КИЄВІ ПРОЙШЛА ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОМАНУ СОНІ КАПИНУС «БІЛІ КРОЛИКИ»
УКРАЇНСЬКІ ВОЛОНТЕРИ ВІДКРИЛИ ВИДАВНИЦВО 333
«ВІВАТ» ВИПУСТИВ ЩОДЕННИК В. ВАКУЛЕНКА-К., АБИ ПЕРЕДАТИ КОШТИ РОДИНІ ЗАГИБЛОГО
ДВА СЕРПНЕВІ КОНКУРСИ КОРОТКОЇ ПРОЗИ ШУКАЮТЬ НОВИХ АВТОРІВ
GETTY MUSEUM ЗРОБИВ БЕЗКОШТОВНИМИ 200 КНИЖОК З МИСТЕЦТВА
ІСТОРІЯ ШОНА ВОРЕНА: ЗРОБИТИ З ДЕБЮТНОГО РОМАНУ БЕСТСЕЛЕР ДОПОМІГ ТІКТОКЕР
АНТОЛОГІЯ НАШОГО ПРОЄКТУ «THE WAR: INSIDE OUT» ТЕПЕР НА AMAZON
ВИДАВНИЦТВО ВІХОЛА ШУКАЄ АВТОРІВ
У ЛЬВОВІ ПОКАЖУТЬ ВИСТАВУ ЗА П'ЄСОЮ СОНІ ЮРЧЕНКО
ЕЛІЗАБЕТ ҐІЛБЕРТ ДОСЛУХАЛАСЯ ДО УКРАЇНСЬКИХ ЧИТАЧІВ І СКАСУВАЛА ВИХІД НОВОГО РОМАНУ ПРО СИБІР
УКРАЇНСЬКІ ЖУРНАЛІСТИ ОТРИМАЛИ ПУЛІТЦЕРІВСЬКУ ПРЕМІЮ ЗА МАТЕРІАЛИ З ОТОЧЕНОГО МАРІУПОЛЯ
КИРИЛО БУЛКІН ЗАПРОШУЄ НА  МОНОВИСТАВУ В КИЄВІ
ВОЛОДИМИР РАФЄЄНКО ПОТРАПИВ ДО СПИСКУ ФІНАЛІСТІВ ЦЬОГОРІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ ПРЕМІЇ ЄБРР 2023
19 КВІТНЯ НАТАЛІ СКОРИКОВА ПРЕЗЕНТУЄ ВІДЕОКУРС METHOD WRITING
ТРИВАЄ ПОДАННЯ П'ЄС НА КОНКУРС ІЗ ГОЛОВНИМ ПРИЗОМ У 25 000 ГРИВЕНЬ
ТРИВАЄ ПОДАННЯ ЗАЯВОК ДО ЛІТЕРАТУРНОЇ РЕЗИДЕНЦІЇ В ЯССИ
ТЕКСТ СТУДЕНТА «МЕТОДУ» ПОТРАПИВ ДО КОРОТКОГО СПИСКУ МІЖНАРОДНОЇ ПРЕМІЇ
ТРИВАЄ ПОДАННЯ ПОЕЗІЙ НА КОНКУРС ПРИСВЯЧЕНИЙ БУКОВСКІ
АНДРІЙ КУРКОВ ПОТРАПИВ У LONG LIST БУКЕРА
АРТЕМ ПОПИК ВИПУСТИВ НОВУ ПОЕТИЧНУ ЗБІРКУ І ЗАПРОШУЄ НА ПРЕЗЕНТАЦІЮ
СТАРТУВАВ ІV СЕЗОН КОНКУРСУ МОРСЬКОЇ ПРОЗИ
ЛІТЕРАТУРНИЙ КОНКУРС «МИ ПІСЛЯ 24 ЛЮТОГО» ОГОЛОСИТЬ ПЕРЕМОЖЦІВ ПІЗНІШЕ,  АНІЖ ПЛАНУВАЛОСЯ
«UKRAЇNER. КРАЇНА ЗСЕРЕДИНИ» СТАЛА НАЙОЧІКУВАНІШОЮ КНИЖКОЮ ПРО УКРАЇНУ НА AMAZON
В ІСПАНІЇ ВІДКРИЛИ ПАМ'ЯТНИК МІХАЮ ЕМІНЕСКУ
УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ КНИГИ ШУКАЄ КНИГАРНІ, АБИ ДОПОМОГТИ ЇМ ОТРИМАТИ СУБСИДІЮ ВІД ДЕРЖАВИ
УКРАЇНЦЯМ ПРОПОНУЮТЬ ГРАНТ НА ПЕРЕКЛАД КНИЖОК МОВАМИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ

Контакты

Реєстрацію завершено, ви можете записатися на наступний набір
Реєстрація на курс
Ви хочете займатися:
Тип оплати:
Оплата вноситься двома частинами: 50% при реєстрації на курс та 50% на першому занятті.

Студентам ВНЗ знижка 50%.
Ветеранам АТО/ООС знижка 100% (конкурсний відбір).
Військовослужбовцям ЗСУ знижка 100% (конкурсний відбір).