Минулого тижня французький модний Дім Луї Віттон представив нову чоловічу колекцію сезону осінь-зима 2021. Спеціальною зіркою цього шоу став Соул Вільямс, письменник та музикант з Нью-Йорка.
Соул вивчав філософію в коледжі, а під час навчання у Нью-Йоркському університеті потрапив до місцевої поетичної сцени через так звані вечори “відкритих мікрофонів” у 90-ті. Його помітили. За свої вірші Соул здобув кілька премій на поетичних слемах. У цей час розпочалася його акторська та музична кар'єра.
В одному з інтерв'ю письменник поділився: “Мета поезії — це бути вікном, що відчиняється й дозволяє проникнути повітрю, іншому розумінню, іншим можливостям, щоб ми могли досліджувати все, що ми відчуваємо, все, що ми думаємо. Вона є простором, щоб побачити до того, що ми знаємо, тому що завжди є набагато більше, ніж ми знаємо”.
Як письменник, Вільямс публікувався в The New York Times, Esquire, Bomb Magazine та African Voices, а також випустив чотири поетичні збірки. Як поет і музикант, Вільямс читав лекції у багатьох університетах та коледжах.
Цікаво, що саме висока мода чи не першою реагує на запит суспільства. З подіумів та глянцю вже заведено говорити про екологію, гендерні стереотипи, проблеми війни та бідності. Але у шоу Луї Віттон під назвою “Peculiar Contrast, Perfect Light” багато в чому про літературу. Так, у L’officiel помітили, що на постановку шоу “вплинуло есе Джеймса Болдуїна "Незнайомець у селі" (Stranger in the Village, 1953)”. У ньому автор ділиться досвідом ізоляції у маленькому курорті Швейцарії, де місцеві вперше побачили афроамериканця. Також Болдуїн розмірковує про своє життя в Америці й про відмінності Америки та Європи. В сенсі модного шоу це набуло нових змістів: про шлях афроамериканських митців у світі мистецтва.
Звісно, тренд на інтелектуальну рекламу не новий і відомі бренди часто звертаються до образів письменників та літературних героїв у своїх промо. Так у 2009-му компанія Ford представила відео, що є візуальним втіленням поезії Роберта Фроста “The Road Not Taken”, а видання Harper's Bazaar на честь свого 150-річчя у 2017-му створило цілий цикл відео за віршами Віри Полозкової. У 2020-му журнал представив кліп, у якому поезію Вільяма Єйтса декламує модель та акторка Каітріона Белфі.