Здається, що ми знову пишемо про високу моду, але ніт. Зараз ми скоріше про неперевершений сторітелінг, символізм та багатошаровість змістів.
Отже, кутюр'є Марія Грація Кюрі модного дому Діор представила 15-хвилинну стрічку зі своєю весняно-літньою колекцією, що присвячена картам Таро. Режисером фільму “Палац Таро” (Le Château du Tarot) став Маттео Гарроне. Це його другий фільм, знятий для дому Діор. Через специфічність теми до фільму залучили навіть консультанта-астролога й знавця Таро Віолетту Лазе.
Тема Таро та окультизму взагалі досить близька Діору. Мотиви з карт Таро вже з'являлися у колекціях минулих років. До того ж відомо, що й сам Крістіан Діор досить часто консультувався у провісниці мадам Делає. Візуально образи з фільму нібито походять на середньовічну колоду Таро Вісконті-Сфорца, проте символізм того, що відбувається на екрані куди ближчій до Таро Райдера-Уайта та вчення Юнга про архетипи.
“Палац Таро” — це неймовірна естетична історія молодої пані у пошуках власної ідентичності, що починається досить реалістично на сеансі у ворожки й продовжується у містичному палаці Таро. Дівчина зустрічає різних персонажів, що ототожнюють собою Старші аркани Таро. Кожна зустріч відкриває у героїні щось нове, змушує її перевтілюватися. Вона зустрічає саму себе, свою жіночність, свою чоловічу складову Анімуса й свою внутрішню дитину, втілену в образі Блазня.
Блазень (або Дурень) є нульовим арканом Таро, який символізує підсвідоме, початок, власний шлях, фаталізм, поєднує повноту й порожнечу, мудрість й пустощі. Блазень — це одразу Все й Ніщо. Саме він є провідником у світ Таро у фільмі.
На початку Верховна Жриця дає героїні ключ до самої себе. Потім Справедливість питає її, скільки для неї важить сила. Повішаний вчить бачити світ під інакшим кутом із незвичної позиції. Це приводить дівчину на зустріч з Помірністю, що символізує собою поміркованість, гармонію, алхімію духу. Героїню спокушає Диявол у жіночій подобі, Зірка дарує їй віру та надію, Місяць веде її шляхами власного підсвідомого. Нарешті, вона зустрічає Смерть, символ переродження, початку нового у Таро.
Остання сцена також відсилає нас до VI аркану Таро “Коханці”, на якому зображений біблійний сюжет про Адама та Єву біля Дерева пізнання. Ця карта має ще одну назву — аркан “Вибору”. Проте у фільмі немає буквально ні Єви, ні Адама, ані дерева Пізнання. Є Жіноче й Чоловіче, що через шлях до себе нарешті зустрілися віч-на-віч, дослідили один одного й поєдналися, створивши нову цілісну особистість, яка потім вдягнула сукню Діор, звісно.
Чому це важливо для письменництва? Тому ще це — крутий кейс від команди з тонким смаком. А саме — як розказати історію мовою символів. Чи нова історія пошуку себе? Ні. Чи є хоч щось новаторське в Старших Арканах? Звісно, ні. За деякими теоріями їх коріння сягає єгипетської цивілізації. Чи має фільм власну мову, власний Голос? Так. Чи має фільм художню цінність? Так, авжеж.
Ну а ще — це просто безумовно красиво. Подивіться самі.
https://m.youtube.com/watch?v=jYOrGvVh7mk&feature=emb_title