125 РОКІВ THE NEW YORK TIMES BOOK REVIEW: ЯК ОДНА КОЛОНКА ЗМІНЮВАЛА ЛІТЕРАТУРУ
Цього року рубриці книжкових рецензій у «The New York Times» виповнюється 125 років. Про це сьогодні написали у виданні. Постійна рубрика, що народилася у 1986 році як невелика колонка з оглядами книг, зараз є одним з найвпливовіших літературних додатків у світі. Схвальний відгук у «The New York Times Book Review» відкриває для автора багато дверей, а цитати звідти письменники розміщують прямо на обкладинці своїх книг.
«Суботній огляд книг та мистецтва» від початку був самостійним додатком до «The New York Times», а запровадив його тодішній видавець Адольф Саймон Окс. Час від часу назва додатку змінювалася, доки не набула сучасної абревіатури «NYTBR» . Окрім рецензій на конкретні книжки, автори додатку створювали добірки з 20 та 50 рекомендованих романів й визначали кращу книгу року за версією «The New York Times». Багато в чому вони були піонерами літературної критики й робили її доступною для широкого кола читачів.
Усі соціальні та політичні потрясіння залишили відбиток у «NYTBR». Вона реагувала на становлення феміністичного руху та боротьбу за права афроамериканців. Рецензенти шукали твори й авторів, що максимально гостро фіксували актуальні проблеми та писали на них огляди. У той самий час в «The New York Times» публікували невелику за обсягом прозу і поезію, висвітлювали літературні новини. Таким чином вплив газети на соціальне життя та літературний процес зокрема став всебічним. Серед гучних прізвищ, що потрапили на сторінки «NYTBR» є Джек Лондон, Френсіс Скотт Фіцджеральд, Ральф Еллісон, Джон Стейнбек, Зора Ніл Герстон та інші.
Уже відомі письменники та автори-початківці ставали рецензентами «The New York Times Book Review». Їх думка мала великий вплив і формувала загальне сприйняття твору. Так, про « Великого Гетсбі» у «NYTBR» написали, що книга є «містичною, гламурною історією сьогодення» . Потім тривалий час роман розглядали саме в цьому векторі. Зараз прочитати про себе у «The New York Times Book Review» — це справжнє визнання, якого прагнуть молоді автори та авторки.